سولاردام را می‌توان یکی از آشناترین واژه‌ها در دنیای لوازم خانگی دانست. شهرت این سری از اجاق‌های مایکروویو شرکت ال‌جی طی این چند سال به حدی رسیده که بسیاری افراد به اشتباه سولاردام را چیزی متفاوت از مایکروویو می‌پندارند و فهماندن این موضوع به افراد که سولاردام نام یک سری از مایکروویو های شرکت ال‌جی می‌باشد کاری بسیار دشوار است! بابت این جریان باید غول کره ای را تحسین کرد، تبلیغات و تاثیر گذاری نام تجاری سولاردام را می‌توان یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها در دنیای لوازم خانگی دانست. البته دور از انصاف است اگر نوآوری‌های ال‌جی را چه در طراحی و چه در قابلیت‌های نوین بکار رفته در این سری از مایکروویوها نادیده بگیریم و دلیل معروفیت آن را تنها در تبلیغات گسترده و رنگارنگ این شرکت بدانیم. طراحی متفاوت سولاردام را می‌توان یکی از بارزترین مواردی دانست که بی شک نقش پررنگی در شهرت این محصول داشته، این طراحی آنقدر روان و منحصر به فرد است که در ذهن بسیاری از افراد ثبت گردیده و تشخیص سولاردام ها از باقی مایکروویوها را آسان نموده است. بدون شک در زمان معرفی این محصول و دورانی که تمامی مایکروویوها از دری معمولی با دستگیره عمودی بهره می‌برده‌اند، طراحی متفاوت در این سری با دستگیره افقی‌اش که سرتاسر بخش بالایی را پوشانده به تنهایی می‌توانسته عاملی باشد برای موفقیت آن. تا اینجای کار را هم اگر کنار بگذاریم، از مهم‌ترین ویژگی اجاق‌های سولاردام موسوم به پخت نوری نمی‌توانیم به سادگی بگذریم. شرکت ال‌جی با معرفی ویژگی پخت نوری در اجاق‌های سولاردام به معنای واقعی کلمه دنیای مایکروویوها را با تحول روبرو کرد و نام سولاردام را برای همیشه در دنیای محصولات لوازم خانگی ماندگار کرد.